donderdag 13 augustus 2015

New York it is

Daar ging ik dan, op 8 augustus om 5 uur moest ik op Schiphol zijn. Ik vond het heel lastig om afscheid te nemen, maar na de douane ging het al gelijk beter. Ik vloog met ongeveer 10 andere Nederlanders naar London om daar de rest van alle deelnemers uit allemaal andere landen daar te meeten. Na ongeveer twee uur wachten in London vlogen we door naar New York, voor m'n gevoel ging de vlucht heel snel. Toen we na een hele lange dag reizen eindelijk waren aangekomen in New York gingen we met de bus naar de Campus in New Rochelle waar we sliepen. Ik sliep samen met een meisje uit Nieuw-Zeeland samen op een kamer. De eerste avond was ik heel erg moe en ik voelde me totaal niet op m'n plek, ik dacht alleen maar: waar ben ik aan begonnen? De volgende dag leerde ik alle mensen wat beter kennen en werden we goed bezig gehouden, waardoor ik me veel beter ging voelen. De eerste dag hebben we vooral kennismaking spelletjes gedaan en kregen we les in hoe we het beste met een uitwisseling konden omgaan. De tweede dag hebben we American sports gedaan. Cheerleading, baseball en football. Ik vond het heel erg leuk maar wel erg warm om te doen. De dag daarna zijn we naar soho geweest. We kregen heel veel vrije tijd om te shoppen en alles te bekijken. Op laatste dag kregen we een les American history van een Amerikaanse geschiedenis leraar. Het was handig om alvast wat achtergrond informatie over de geschiedenis van Amerika te leren en de leraar was heel erg enthousiast. Na de les was het al weer tijd om onze koffers in te pakken. Toen iedereen dat had gedaan gingen we met de trein naar Times Square, daar kregen we weer vrije tijd en hebben we geshopt. Om ongeveer 6 uur liepen we met de hele groep naar de plek waar we de boot op gingen voor een rondvaart voor 2 uur om bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld te bekijken. Na ongeveer 1,5 uur viel ik in slaap.. de hele week heeft me moe gemaakt door de jetlag, andere taal en cultuur etc.
De dag na New York was het tijd om te gaan vliegen naar m'n host family. De vlucht ging opnieuw voor m'n gevoel heel snel.  Ik heb veel geslapen in het eerste vliegtuig, naar Charlotte. Toen ik daar was aangekomen ben ik heel snel doorgerend naar de nieuwe gate om het laatste vliegtuig te nemen voordat ik eindelijk was aangekomen waar ik voor een jaar verblijf. Ik was onderweg naar de bagage band om m'n ingecheckte koffer op te halen en opeens hoor ik heel zachtjes: Noor? Het was m'n host mom. Ze hadden een heel lief bord gemaakt en we moesten allebei huilen. Ik was zo zenuwachtig en voordat ik wist dat ik ze zou gaan ontmoeten had ik ze al ontmoet. De kindjes waren heel erg verlegen in het begin, maar later in de avond werden ze steeds meer zichzelf. Gelijk vanaf t vliegveld reden we naar een restaurant om daar te gaan avond eten. Ik kon ze daar beter leren kennen, het was heel gezellig. Toen we daarna thuis waren hebben ze me het hele huis laten zien. Het is een groot, mooi huis en ik heb een grote kamer, waar ik heel blij mee ben. Alles is heel Amerikaans en ik ga denk ik m'n kamer nog een beetje veranderen zodat het echt 'mijn' kamer wordt. Vanochtend ging alles soepeler dan ik had verwacht, ze legde me nog wat dingen uit en ik mijn eerste eigen was gedraaid!! Vanmiddag gaan we samen naar mijn school om met iedereen daar kennis te maken en mijn vakken en sport te kiezen. 

Ik merk dat ik het nu al raar vind om alles in het Nederlands te schrijven, dus ik denk dat dat een goed teken is.. Ik ben heel erg blij met m'n gastfamilie die me dit allemaal  geeft. Ik ga maandag al naar school, waar ik heel erg zenuwachtig voor ben, dus ik moet nog veel doen. 

kussies van uit Arkansas!!









2 opmerkingen: