dinsdag 7 juli 2015

who is she?

Hee y'all, ik heet Noor Leenders en ik ben zestien jaar. Ik woon in een heel klein dorpje, Doorn, op de Utrechtse heuvelrug. Ik woon al mijn hele leven in het zelfde huis en ik geniet heel erg van dit dorp. Het is onwijs gezellig, maar een dorp blijft een dorp. Iedereen kent iedereen en vooral: iedereen praat over iedereen. Hockey is best een groot ding in Doorn, en ook ik deed tot een maand geleden aan deze sport. Afgelopen jaar heb ik in een heel gezellig meisjes team gezeten, MB1. Hockey is iets waar ik vier dagen per week mee bezig was. Twee keer per week zelf trainen, één keer per week een wedstrijd en één dag training geven aan een meisjes C team.
Ik zit niet alleen op hockey in Doorn, maar ook op school. Ik zit op het Revius Lyceum waar ik net VWO 4 heb afgerond. Wat betekent dat wanneer ik terug kom uit Amerika ik nog twee jaar school te gaan heb.Veel mensen vragen mij waarom ik een tussenjaar neem midden in mijn middelbare schooljaren, hierop heb ik eigenlijk nog geen goed antwoord kunnen vinden. Als ik er nu zin in heb en het ook nog eens mogelijk is, why not? Of het wel of niet goed zal uitpakken zullen we vanzelf merken. Thuis leef ik samen met mijn vader, moeder en twee broertjes. Mijn minst jonge broertje is één jaar jonger dan ik, maar zit in de zelfde jaarlaag als ik. Wat betekent dat hij nu eerder zal slagen dan ik. Of ik dit lastig vind? Nee. Ik weet al heel lang dat hij slim is en inmiddels voelt het alsof hij net zo oud is als ik. Of ik hem ga missen? Ja. Of hij mij gaat missen? Hij zegt van niet. Toen ik hoorde dat hij groep acht zou overslaan en dus tegelijkertijd met mij naar de middelbare school ging was ik heel verdrietig. Toen besefte ik niet hoe fijn het was om een broertje te hebben die dezelfde samenvattingen, toetsen en werkboeken als ik nodig had zou hebben.
Mijn andere broertje heeft net zijn eindmusical van groep 8 gehad. Ik vind het jammer dat ik er niet bij zal zijn wanneer hij zijn eerste dag op de middelbare school heeft, maar mijn jaar in Amerika zal alles overtreffen van wat ik mis.
Veel van mijn vriendinnen begrijpen niet helemaal waarom ik naar Amerika ga. Anderen zouden het maar al te graag zelf ook meemaken, wat ik ze natuurlijk heel erg gun. Maar hoe gaaf is het dat ik het mag doen en dat ik het ook ga doen!!







3 opmerkingen: